Który rodzaj rozliczenia wybrać? Pozycjonowanie w abonamencie czy pozycjonowanie na efekt

Gdy szukasz informacji o typach rozliczania wystawkowych w pozycjonowaniu stron internetowych. Musisz być świadomym korzyści wynikających z właściwego pozycjonowania stron. Wyniki wyszukiwania w Google są najlepszą darmową reklamą twych usług. Niestety istotny potencjał mają jedynie strony w top 10 wyników wyszukiwania. Z każdą kolejną pozycją szansa na odwiedzenie twej strony maleje. Już wiesz, że pozycjonowanie zobacz dwa typy rozliczenia pozycjonowania oraz co się z nimi wiąże.

Na czym polega rozliczenie pozycjonowania na efekt.

W założeniach zasada działania pozycjonowania na efekt jest prosta. Klient ustala, na jakie frazy ma się znaleźć w top 10 lub wyżej w wynikach wyszukiwania. Natomiast pozycjoner szacuje ile czasu mu zajmie osiągnięcie wyznaczonego celu. Na podstawie tych szacunków ustala koszt zdobycia top 10 konkretnej frazy kluczowej. Zapłata następuje, dopiero gdy strona internetowa osiągnie zamierzoną pozycje w wynikach wyszukiwania.

Właśnie tu rodzi się największy problem. Jak ocenić, że to już. Pozycjonowanie na efekt wywodzi się z początków pozycjonowania w Google. Kiedy to wystarczyło zbudować profil linków. Niestety kolejne aktualizacje skomplikowały cały proces. Nie wystarczy już posiadać same linki, muszą być one wartościowe. Ponadto treść strony i jej budowa zyskały na znaczeniu. Najnowszy trend stopniowo odwraca uwagę od linków na rzecz wartościowych treści. Te czynniki sprawiają, że efekty pozycjonowania nie są łatwe do przewidzenia. Pozycjoner ponosi koszty, które po kolejnej aktualizacji algorytmów mogą stać się całkowicie niepotrzebne.

Na czym polega rozliczanie pozycjonowania w abonamencie.

Pozycjonowanie w abonamencie opiera się na długo falowej relacji pozycjonera z firmą, dla której pozycjonuje stronę. Pozycjoner z miesiąca na miesiąc wkłada swą pracę wy zdobycie oraz utrzymanie wysokich pozycji w Google. Działania pozycjonera nie ograniczają się tylko wybranych fraz kluczowych. Nakierowane są na zdobycie dla strony klienta jak największego ruchu. W tym rozliczeniu klient dostaje comiesięczny raport z działań pozycjonera a pozycjoner zapłatę za swe usługi.

Wady zalety i różnice pomiędzy sposobami rozliczania pozycjonowania

Pierwszą różnicą jest rodzaj podejścia pozycjonera do zadania. W przypadku działań na efekt, w interesie pozycjonera jest czas i skuteczność jego działań. To podejście jest korzystne dla zleceniodawcy do czasu, w którym nie będą stosowanie techniki black hat SEO. Właściciel strony może na pewno nie zostanie poinformowany o ryzyku, na jakie naraża jego stronę pozycjoner. Z drugiej strony pozycjonerowi w rozliczeniu abonamentowym zależy na zadowoleniu klienta. Jego działania nakierowane są na zbudowanie długoterminowej współpracy. Aby tego dokonać, sumiennie wykonuje założone cele, składa raporty z przeprowadzonych działań oraz doradza, w jaki jeszcze sposób można pozyskać ruch. W tym przypadku również zdarzają się nieuczciwe praktyki. Jedną z nich może być przewlekłość działań. W tej sytuacji pozycjoner wykonuje minimalna ilość działań, która zapewnia comiesięczny powolny wzrost pozycji.

Drugą kwestią warta poruszania jest ocena wykonanej pracy i zapłata za nią. Omówmy tę kwestię tylko w odniesieniu do uczciwych pozycjonerów. W pozycjonowaniu na efekt całe ryzyko i koszty bierze na siebie pozycjoner. On inwestuje w teksty, zdobyte linki i swój czas, które w ekstremalnych przypadkach mogą nie zostać zwrócone. Ponieważ kaszty okazały się wyrze niż ustalona stawka, za łożone efekty są nieosiągalne dla pozycjonowanej strony (niewłaściwe SEO) lub zleceniodawca przestanie prowadzić działalność. Ponadto ocena efektu jest trudna i może prowadzić do wielu niedomówień. Odpowiada za ten fakt geolokalizacja Google, dynamiczne aktualizacje pozycji oraz różnice w raportach z różnych systemów monitorujących. Te czynniki wpływają na końcowe poczucie oszukania przez jedną lub obie strony.

Problemy z dynamiką aktualizowania listy wyświetleń nie są tak widoczne w przypadku rozliczeń abonamentowych. Klient otrzymuje raporty, na podstawie których ma pełną wiedzę o pozycji witryny. Niestety również w typie abonamentowym występują problemy. Największym jest sprawa pierwszych miesięcy, w których to pozycjonowanie praktycznie nigdy nie przynosi widocznej dużej poprawy widoczności. Każdy pozycjoner powie, że należy uzbroić się w cierpliwość, bo pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Niestety nie każdy klient ma tyle cierpliwości, by po trzech miesiącach nie zerwać umowy i przejść pod skrzydła innego pozycjonera.

Ostatnią kwestią do umówienia jest bezpieczeństwo pozycjonowania. Wbrew pozorom niewłaściwe pozycjonowanie może przynieść więcej strat niż pożytku. Google sztywno trzyma się wyznaczonych przez siebie reguł. Każde odstępstwo od nich może zostać wykryte przez algorytm i surowo ukarane. Należy o tym zawsze pamiętać podczas wyboru pozycjonera. Pod tym względem wielokrotnie mniejszym rykiem obarczony jest system rozliczania abonamentowego. Dla pozycjonera ważniejsze jest sukcesywne zdobywanie pozycji niż prędkość, z jaka osiągnie cel. W przypadku pozycjonowania na efekt wszystkie techniki pozycjonowania. Te techniki przyspieszą i ułatwia zdobycie wysokiej pozycji niewielkim kosztem. Niestety większość z takich metod jest na granicy lub poza granica dopuszczana przez Google. Pozycjoner może ulec pokusie black hat SEO. Sprowadzi w ten sposób problem na pozycjonowaną witrynę. Problem, z którym będzie się musiał zmagać właściciel strony, bo pozycjoner przecież wykonał swoje zadanie. Zdobył wysoką pozycję w krótkim czasie.

Który rodzaj rozliczenia lepiej wybrać

Na to pytanie odpowiem najczyściejszą odpowiedzią pozycjonera ,,to zależy”. Po pierwsze zależy to od twoich potrzeb. Jeżeli strona ma zarabiać, posiada pozycjonującą się konkurencje lub dziedzina twojej pracy jest bardzo powszechna. Wskazana jest decyzja o rozliczeniu abonamentowym. Zdobycie wysokich pozycji bez dalszych działań poskutkuje szybką utratą wypracowanej pozycji. Natomiast pozycjonowanie na efekt wystarczy, gdy twoja dziedzina jest niszowa. Brak konkurencji oraz, oraz zainteresowanie użytkowników poskutkują utrzymaniem wypracowanej pozycji.

Po drugie zależy od budżetu, jaki chce się przeznaczyć na pozycjonowanie. W obu przypadkach zbyt niskie ceny powinny wzbudzać podejrzliwość. Skoro coś kosztuje średnio dwa lub trzy razy mniej to samo u wszystkich, to musi być jakiś haczyk. W pozycjonowaniu na efekt należy liczyć się z jednostkowym bardzo wysokim kosztem. Wygospodarowanie jednorazowo dużej kwoty pieniędzy może być kłopotliwe. Natomiast abonament jest stosunkowo mniejszym obciążeniem dla budżetu firmy.

Podsumowanie

Dla zdecydowanej większości firm właściwym wyborem jest pozycjonowanie w abonamencie. Daje ono pewność stabilność i bezpieczeństwo. Natomiast pozycjonowanie na efekt sprawdzi się dobrze tylko w niewielkiej ilości specyficznych przypadków.